logo

Welkom

COVID-19 UPDATE 29/10/2021

Vanaf 29 oktober 2021 is dragen van een mondmasker tijdens uitvaartplechtigheden opnieuw verplicht.
Het aantal personen dat mag deelnemen aan een uitvaartplechtigheid blijft onbeperkt. Uiteraard is dit aantal afhankelijk van de beschikbare ruimte van de kerk of aula waar het afscheid plaats heeft. 

Voor wat rouwmaaltijden betreft, hiervoor gelden de huidige horecamaatregelen.

Er is geen verplichte afstand meer tussen de tafelgezelschappen en geen verbod op rechtstaan en bediening aan de bar. Ook het aantal genodigden is onbeperkt, opnieuw rekening houdend met de beschikbare ruimte. Handen ontsmetten bij aankomst blijft echter sterk aanbevolen.

 

Indien u zich niet goed voelt of symptomen vertoont, vragen wij u vriendelijk om niet aanwezig te zijn om bijkomende besmettingen te vermijden.

Ook in deze uitzonderlijke en moeilijke tijden blijven wij echter met de grootste zorg en volgens de opgelegde richtlijnen verder werken.

Volg onze website of facebookpagina voor eventuele nieuwe updates.

Wij vragen de nabestaanden begrip voor de beperking die wij opgelegd krijgen en dit virus zo ook ons professioneel leven beheerst. Wij stellen dan ook alles in het werk om families die getroffen worden door een overlijden zo goed als mogelijk afscheid te laten nemen van hun dierbare.

Zorg goed voor jezelf en zo ook voor elkaar !

De N.V. Trouchau is een familieonderneming opgestart in 1939 door Theophile Trouchau, die later overgenomen werd door zijn zoon Jean-Pierre Trouchau en zijn echtgenote Georgette. Sinds 1998 is ook kleindochter Isabelle Trouchau, huidig zaakvoerster, in de zaak gestapt wat ervoor gezorgd heeft dat nieuwe en frisse ideeën werden aangebracht.  Onze plechtigheden worden verzorgd door onze ceremoniemeester Pascal Vundelinckx en vaste drager Luc De Smet, bijgestaan door een team van losse medewerkers. Ons rouwdrukwerk wordt exclusief in huis verzorgd, aangepast aan uw persoonlijke wensen.

Vaak slaat de dood toe op een totaal onverwacht moment, maar toch maakt de dood deel uit van ons leven. Iemand verliezen in het gezin, in de familie of in de vriendenkring valt vaak zeer zwaar. Verdriet en radeloosheid slaan toe. De dagen die volgen voelen de mensen zich afwezig zodat ze vaak geen uitweg zien in de reeks administratieve beslommeringen die met een overlijden gepaard gaan.

 

Daarom staan wij met ons ervaren team reeds 82 jaar steeds voor u klaar om u bij te staan met onze diensten.

GOED OM WETEN !!! ONEGEACHT WAAR OF IN WELKE OMSTANDIGHEDEN DE OVERLEDENE OVERLEED OF INDIEN ER  ANDERE INSTANTIES KOMEN BIJ KIJKEN ZOALS BV POLITIE, PARKET, ... WEET DAN DAT U ALS FAMILIE STEEDS HET RECHT HEEFT OM EEN BEGRAFENISONDERNEMER TE KIEZEN VOLGENS UW EIGEN WENSEN. INDIEN DIT DOOR OMSTANDIGHEDEN NIET HET GEVAL ZOU ZIJN BENT U NOG STEEDS VRIJ OM VAN UITVAARTONDERNEMER TE WIJZIGEN INDIEN HET LICHAAM VAN UW DIERBARE ZONDER UW INSPRAAK ELDERS ZOU ZIJN OVERGEBRACHT. U HOEFT HIERVOOR ENKEL UW BEGRAFENISONDERNEMER NAAR KEUZE TE BELLEN, WIJ DOEN DAN VERDER HET NODIGE.

Door de jaren heen zijn er natuurlijk veel veranderingen opgetreden aangaande een uitvaart. De wensen en verlangens van de klanten zijn veranderd, onze dienstverlening werd steeds uitgebreider. Het draait niet enkel meer rond de overledene, maar ook het opvangen van de nabestaanden behoort tot onze taken. Wij staan steeds klaar met raad en daad waar nodig is en maken ook graag tijd voor een deugddoende babbel. Elke uitvaart wordt geregeld naar uw persoonlijke wensen en wordt met de nodige kwaliteit uitgevoerd.

 

Gastenboek
dank
bedankt aan het hele team, simpel en sober. nogmaals dank u.
19/11/2021